De bouwwerkzaamheden aan ECOMMERCE HUB zijn gestart!

12 april, 2022 |

MARATHON Holding is begonnen met de bouw van ECOMMERCE HUB – een fulfilmentcentrum dat uitgebreide logistieke ondersteuning biedt aan grote e-stores. Het zal de meest tijdrovende en arbeidsintensieve activiteiten van bedrijven overnemen: opslag, verpakking, verzending en afhandeling van retouren.

ECOMMERCE HUB zal een oppervlakte van meer dan 17.000 m² beslaan, dankzij mezzanines met meerdere niveaus die het bedrijfsoppervlak vergroten tot 38.000 m², zal het een efficiënte implementatie van het serviceproces mogelijk maken, en magazijnen, inclusief hoge opslag, zullen worden geschikt voor meer dan 80.000 pallets met goederen van klanten.

De bouw moet begin 2023 klaar zijn. Hier zullen ruim 200 medewerkers tewerkgesteld worden.

Het logistieke centrum zal een oppervlakte van ruim 80.000 m² beslaan.

De moderne ECOMMERCE HUB zal worden uitgerust met een aantal automatiseringsoplossingen die de orderverwerking versnellen en verlagen. Geavanceerde magazijnbeheersystemen, transportband- en scannersystemen die zorgen voor een hoge standaard van service en goederencontrole in elke fase van het magazijnproces zullen worden geïmplementeerd. De automatische lijn van transportbanden in de verpakkingsruimte, gekoppeld aan een verzendsorteerder, die het mogelijk maakt om meerdere duizenden pakketten per uur tegelijk naar afzonderlijke regio’s te sorteren, zal ook helpen om de efficiëntie te verhogen.

De nieuwe ECOMMERCE HUB is een hoogwaardig project, geïmplementeerd met het comfort van toekomstige gebruikers in gedachten. In het gebouw worden schemersensoren voor buitenverlichting en automatiseringssystemen voor binnenverlichting geïnstalleerd. Op het gehele dakoppervlak zullen fotovoltaïsche panelen met een totaal vermogen van 0,6 MWp worden geplaatst, waardoor de energiezelfvoorziening van de installatie wordt gegarandeerd. Oplossingen zoals witte montage en sanitair uitgerust met een manier om het waterverbruik te verminderen, zullen een zuinig gebruik van hulpbronnen mogelijk maken. Maar liefst 3.000 m² zal worden toegewezen aan kantoren om het werkcomfort van de werknemers te garanderen. Ook het groen rondom de investering en handige manoeuvreerterreinen en toegangspoorten vanaf het “0”-niveau verdienen aandacht.

De gekozen locatie past in de langetermijnontwikkelingsstrategie van MARATHON Holding, de uitstekende ligging direct aan het knooppunt Kostrzyn op de S5-route en de nabijheid van de snelweg A2 maken de investering zeer aantrekkelijk.